UH Needs Participants for Breast Cancer Prevention Study
[Back to List]
Everyone has heard the saying, an apple a day keeps the doctor
away. The idea that our diet plays a significant role in our
health and the prevention of chronic disease has lead to many
studies that are attempting to clarify the specific impact our
food choices have on our overall health.
The University of Hawaii Cancer Research Center is conducting a
research study exploring soy as a food product that may prevent
breast cancer. A number of studies support the idea that some
of the natural compounds found in soy, called isoflavones, may
protect against breast cancer by limiting the effect of
estrogens on breast tissue. High estrogen levels in breast
tissue can stimulate cell growth which may increase the risk of
developing breast cancer. Women in countries that have high soy
consumption typically have lower rates of breast cancer,
however, the mechanism by which isoflavones and soy compounds
exert their protective effect is not known.
The Breast, Estrogens and Nutrition (BEAN) study at the Cancer
Research Center of Hawaii hopes to recruit healthy women to
help determine if soy consumption modifies estrogen levels in
breast tissue by examining breast fluid.
If you are a premenopausal healthy woman between the ages of
18-50 (with regular menstrual cycles), you may be eligible to
participate in this 13-month study. Participants will receive
soy foods, as well as six (6) $50 gift cards as compensation
for their time.
See the attached flyer for more information on the study and
eligibility requirements. If you are interested in
participating, please contact the study staff at 586-2997 or
email bean@crch.hawaii.edu.
Contact:
bean@crch.hawaii.edu
[Back to List]